söndag 11 januari 2009

Fbay frossa

Äntligen!! Har missat några bra dagar nu. men idag skulle det seglas. Vaknade i morse taggad som tusen, käka en go frukost checkade prognosen packade in prylarna i bilen och for mot västfronten.
väl framme, frisk Sydlig 8-13 m/s fiskebäck skulle leverera idag.
riggade 4.7 drog laddade inför årets första Vulcano vilket icke gick till 100% gled med förmycket bakåtvikt så jag la mig på rygg men lyckades ändå i allfall pusha mig upp och fullfölja min manöver. Snart så sitter den, snustorrt ska det va. det hänger i luften nu jag känner det på mig.
körde totalt i 2 timmar tills fingrarna strejkade totalt kändes som jag för frysit varenda led i händerna. lyckligtvis tog jag mig in tillslut och kunde ge mig själv en välförtjänt dusch.


Pics från dagens arktiska segling






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar