tisdag 16 november 2010

Livet leker...

mer än 1 månad har gått sedan jag uppdaterade bloggen sist.
det har hänt mycket så det blir svårt att sammanfatta det hela i text,
men jag ska försöka så gott jag kan med hjälp av lite bilder.
har varit några vänder i Lagua Azul, ett ställe jag gillar, bra att träna
switch manövrar. senaste gången jag åkte ditt hyrde jag, petter och patrik en buggy
som tog oss ut på ett spännande äventyr genom den brasilianska landsbyggden, först Azul sedan körde vi vidare mot Jijoca en mindre stad som ligger här i närheten, där vi tog oss till banken för att ta ut pengar. vägen ditt bjöd på allt i från soppatorsk, trafikolycka och ett snabbt besök hemma hos buggyförarens mamma, kan säga att trafikolyckan kunde slutat riktigt illa, det var en motorcykel som kom körande bakom oss, försöker köra om samtidigt som vi gör en vänstersväng, motorcyklisten kör in i oss och glider på sanden nästan under vår
bil, helt galet, Petter fick nästan med det på film. allt slutade bra och ingen blev skadad.
Det blev en riktigt bra dag som jag kommer minnas länge.

I förrgår var det freestyletävling här i jeri, så nu har man gjort sin första internationella tävling,hehe
PWA seglare var anmälda blandat med duktiga locals. det var 2 klasser pro och amatör men alla tävlade under samma heat.
innan jag anmälde mig trodde jag inte det skulle bli nån stor grej, men när tävlingen drog igång och folk började samla på stranden lyssnande till Chico bento som pladdrar i mikrofon
om vad som händer på vattnet är det inte så konstig att man blir nervös. hur som helst så gick det ganska bra ändå. jag kom på delad 5:e plats i amatör klassen. Petter däremot blev 4:a och fick ta emot en värdecheck på en skaplig summa pengar.




Nedan följer några bilder från Azul och bak på buggyn till Jijoca...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar